Internetmodules
Gestroomlijnde communicatie en rust op de centrale
Door middel van een aantal webpplicaties kunnen diverse doelgroepen realtime toegang kunnen krijgen tot voor hen relevante gegevens uit taxsys. De toepassingsgebieden laten zich het beste illustreren door een aantal voorbeelden :
- bedrijven kunnen met de ritboekingsapplicatie taxiritten boeken die direct in de ritagenda worden geplaatst. Typische doelgroepen zijn bedrijven die incidenteel gasten of werknemers laten vervoeren of hotels die hun klanten een taxiservice willen bieden. Ook is het mogelijk om zorgvervoer klanten toegang te geven en bovendien kan deze boekingsmodule worden gekoppeld aan de module luchthavenvervoer..
- ouders / verzorgers, medewerkers van scholen, instellingen en woonvoorzieningen kunnen cliënten / leerlingen ziek - en afwezig melden via de groepsvervoerapplicatie. Vervoerscoördinatoren en opdrachtgevers kunnen het totale vervoerproces volgen van planning tot uitvoering, inclusief klachtenafhandeling, in- en uitstaptijden en digitale facturen..
- chauffeurs en onderaannemers kunnen hun ritplanning inzien en ritmutaties bevestigen op het chauffeursportaal. Chauffeurs kunnen bovendien hun verwerkte uren, geplande roosterdiensten en verlofaanvragen inzien en hebben toegang tot bv. handleidingen en nieuwsbrieven via de documentenkoppeling. Géén vragen meer over de te rijden ritten, of die ene leerling volgende week nog ziek is, of wat de status is van de verlofaanvraag: het chauffeursportaal doet dienst als extranet en neemt vele taken uit handen van de organisatie.
- WMO-geindiceerden kunnen ritten bestellen waarbij realtime prijsberekening en budgetcontrole plaatsvindt. Resultaat is meer calls met minder telefoontjes wat een kostprijsverlagend effect heeft. Deze module is ontworpen voor callcentra maar kan bij ieder bedrijf dat een vorm van WMO/CVV-vervoer verzorgt worden ingezet.
- taxibedrijven en overige aanbieders van ritten kunnen onderling ritten uitwisselen op de ritveiling, ongeacht welk planningspakket gebruikt wordt. Ritten worden automatisch of handmatig op de veiling geplaatst en zodra de rit wordt geclaimd zal deze volautomatisch worden verstuurd naar de onderaannemer volgens de reguliere koppeling (agendakoppeling, fax of email)..De veiling werkt via een open protocol o.b.v. http/xml zodat iedere geïnteresseerde hieraan kan koppelen.
- medewerkers van een dialysecentrum kunnen exact zien welke klant op welk tijdstip wordt gebracht of opgehaald via de kiosk. En als de behandeling uitloopt wordt met een druk op de knop het gewijzigd ophaaltijdstip doorgegeven aan de centrale of wordt de rit geannuleerd. Deze functionaliteit van realtime ritinformatie kan breed worden ingezet bij bv hotels, ziekenhuizen of congrescentra..
- De infomonitor informeert reizigers in wachtruimten over het tijdstip waarop de taxi arriveert en voorkomt telefoonverkeer naar de taxicentrale en vragen aan de receptie.
Kenmerk van alle applicaties is dat deze via een beveiligde verbinding live gekoppeld zijn aan taxsys en dat de layout in de eigen huisstijl wordt opgeleverd. Daarnaast heeft de eindgebruiker niet meer nodig dan een werkende internetverbinding en een webbrowser waardoor de toegang laagdrempelig is.
In het submenu van deze pagina vindt u van alle modules een uitgebreide omschrijving van de werking en functionaliteit.